U ljudskoj prirodi je da stalno tražimo nove načine kako da obezbedimo sebi bolje uslove za život ili da osmislimo novo zanimanje. Iako nam se putevi razlikuju, svi težimo ka istom rezultatu, a to je bolji život.
Ljudi u Srbiji se dovijaju na razne načine, nastaju novi poslovi i prilike. Neko se bavi prozivodnjom, neko uslužnim delatnostima.
Trgovina je unosna delatnost, a jedan od oblika trgovine predstavlja otkup automobila o kom nam iskustva prenose stručnjaci iz Beograda. Oni otkupljuju sve vrste automobila u Srbiji, pa i u Nišu, i predstavljaju nam kako ovaj biznis model može izgledati u Nišu.
Obilje resursa
U ekonomiji jedan od glavnih principa je princip ograničenih resursa, a zadatak ekonomije je da na najbolji način iskoristi ograničene resurse i maksimizira rezultat. S’ tim u vidu, logično je da krenemo sa resursima. Posmatraćemo ih u vidu ponude i tražnje.
Niš je drugi po veličini grad u Srbiji, a gradska opština Niš broji preko 260.000 stanovnika. Po zvaničnim podacima iz ranijih godina, u južnom regionu Srbije na 1.000 stanovnika potpada 209 vozila. Prostom računicom dolazimo do ukupnog broja automobila od preko 54.000 samo na teritoriji opštine Niš.
Kada na sve to dodamo stanje u našoj državi, tj. ekonomsku situaciju i prosečnu starost automobila od 16 godina, vidimo da većina automobila potpada u potencijalno tržište ponude. Tj. da je veliki broj automobila na srpskim ulicama polovan i da se često nude na prodaju.
Mogućnosti za otkup automobila
Budući da se polovni automobili u velikoj meri obrću na tržištu Srbije, znatno više od prodaje novih, potreban je vezivni činioc koji će spojiti ponudu i tražnju. U tom trenutku, kao definitivno i brzo rešenje, koje ne zahteva reklamiranje, stupa agencija za otkup polovnih automobila. Možda se pitate zašto bi neko koristio agenciju kada može sam da proda automobil?
Naravno, moguće je prodati automobil u sopstvenom aranžmanu. Međutim, zamislite da vozite gotovo bilo koji Volkswagen. Zatim probajte da na nekom od popularnih sajtova za prodaju polovnih automobila potražite tu marku automobila (npr. Golf 5), u trenutku pisanja ovog teksta na jednom sajtu postoji 784 ponuda za ovaj automobil. To znači da 784 čoveka pokušava da proda svoj automobil. Šta mislite, koliko njih će uspeti da proda svoj Golf?
Setite se da je ovo ponuda samo sa jednog sajta, kada bismo dodali oglase, ostale sajtove ili običan natpis na automobilu da je na prodaju, dolazimo do znatno veće brojke ponuđenih Golfova.
Znači, prvi razlog zbog kojeg se ljudi odlučuju na koriščenje usluga agencije za otkup predstavlja prezasićeno tržište. Ljudi nisu u mogućnosti da prodaju svoj automobil zbog previše drugih ponuđača.
Nije nemoguće da se desi suprotno. Da umesto zasićenog tržišta, ne postoji tražnja. Nakon nekoliko meseci bezuspešnog pokušavanja da proda svoj automobil, vlasnik se odlučuje na upućivanje poziva agenciji za otkup.
Postoji i situacija u kojoj vlasnik vozi relativno tražen automobil i mogao bi da ga proda bez većih teškoća, ali mu je iz nekog razloga potreban novac u najbržem mogućem roku. Očigledno je da neće imati vremena da prolazi kroz ceo proces standardne prodaje, postavljanje oglasa, razgovora sa kupcima i slično. Tada je agencija jednostavno i brzo rešenje, a novac se dobija u kešu na ruke.
Imate i ljude koji prosto ne vole da se bakću sa prodajom i radije se odlučuju za angažovanje agencije nego da u sopstvenoj režiji obave prodaju automobila.
Da li otkup automobila može biti zanimanje u Nišu?
Kada smo prošli kroz tipove ljudi koji su najčešći korisnici usluga agencija za otkup polovnih automobila, hajde da se vratimo na brojke.
Rekli smo da na teritoriji Niša ima preko 54.000 automobila. Ako pretpostavimo da samo 10% vlasnika želi da proda svoj automobil – 5.400 vlasnika. Naredna pretpostavka je da samo 20% koristi usluge agencije za otkup, znači 1.080 vlasnika. Na kraju ćemo ovu brojku podeliti sa brojem dana u godini – 1.080/365 što je skoro 3 automobila dnevno.
Pretpostavimo da se po automobilu zaradi minimum 50€, ponekad i mnogo više. Što dovodi do dnevne zarade od 150€, mesečne zarade od 4.500€. Naravno, ovo je prilično jednostrano posmatrano i dosta je tu karika koje treba zadovoljiti, ali nije loša ideja, zar ne?
Kome prodati auto dalje?
Ipak, potrebno je znati šta sa tim automobilom raditi dalje. Kome ga prodati dalje? To su ipak tajne majstora svog posla, a posebno je zanimljiv otkup havarisanih automobila i otkup automobila na kilo, koji se potom parčaju i mogu prodati u formi sirovina.
Nekada kao odgovarajuće polovne delove, a nekad kao komponente automobila koji je sazdan od najrazličitijih materijala, kakav sigurno jesu aluminijum, bakar i drugi.
Ipak, ako ne želite da se ulazite u posao koji takođe zahteva i druge stavke kao što je marketing, ažurnost, posvećenost, organizovanje šlep-a i drugih detalja, uvek možete iskoristiti ove korisne usluge. Trgovina je dvosmerna ulica.