Optimizacija je vrlo širok pojam i tek u kontekstu jednog teksta ili govora on dobija svoje konkretno značenje. U trenutku kada o optimizaciji pričaju SEO stručnjaci ona znači jednu stvar, a zatim, sasvim drugu kada o njoj govore web developer ili PPC ekspert. Koliko je širok, toliko je ovaj pojam i važan.
Čime god da se bavite u oblasti marketinga (pa i uopšte biznisa) važno vam je koliko vaši napori rađaju plodom. Ti plodovi mere se brojem konverzija, sklopljenim poslovima, preuzetim priručnicima, rezervisanim aranžmanima, ostavljanjem mejl adrese ili klikom na neki vama važan link.
Iz ugla optimizacije web stranice na kojoj treba finaliziirati mnogo širu strategiju, konverzija je finalna akcija koju preduzima određeno lice ka kom su bile usmerene vaše marketinške aktivnosti.
Što veći broj posetilaca uradi ono što želite na landing strani (uglavnom je reč o tome da popuni određenu formu za prijavu ili ostavi svoje kontakt podatke) vaš procenat konverzija je veći. Taj procenat pokazuje i koliko je jedna landing strana (pa i sama strategija) uspela i kolika je cena izrade web sajta koji konvertuje?
I sada je pitanje: kako povećati taj procenat?
Načina je mnogo i stalno se dolazi do novih ideja i rešenja. Nema evergrin odgovora jer se i ponašanje ljudi online menja. Menjaju im se ukusi, stepen tolerancije, afiniteti, nivo informisanosti.
Oni koji ovaj posao rade svakodnevno otkrili su neke veoma važne trikove koji trenutno “dobro prolaze” a koje možete i sami primenjivati u svojim poslovima.
Uklonite slajdere sa homepage-a
Koliko god “fensi” delovali, slajderi osim što impresioniraju, ne rade dobar posao za vaš sajt. Naravno, klijenti često obožavaju slajdere i insistiraju na njima jer im se čini da tako njihov sajt deluje “skuplje”. Ali, ako možete da birate, izbegavajte ih.
Ima za to bar 60 razoga jer se za toliko procenata povećava broj konverzija kada slajdere uklonite sa svog sajta. Jednostavno, malo stvari može tako usporiti sajt kao što to mogu slajderi. Istovremeno, stavljaju i sadržaj u drugi plan i glavni su razlog za pojavu poznatu kao “slepilo za banere”.
Da ne govorimo o tome koliko je njihovo postojanje besmisleno na mobilnim prikazima, nečemu na čemu čak i u 2017. treba podsećati ljude koji i dalje pristupaju sajtu i njegovim funkcionalnostima pre svega iz desktop ugla.
Prosto rečeno: sklanjajte slajdere sa svog homepage-a i istaknite sadržaje koji su stvarno važni.
Optimizujte stranicu uz pravi hero image
Tu gde slajderi rade loš posao, hero image uradiće vrlo dobar. Naravno, bitno je da je upotrebite na pravi način i da izaberete najbolju.
Hero image je ona udarna slika koju vidite nakon što se jedna stranica učita. U idealnoj situaciji, mnogo toga o samoj stranici treba da vam bude jasno čim je ugledate. U najmanju ruku, ona treba da bude dovoljno intrigantna da navede posetioca na bar jedan skrol ka ostatku sadržaja.
Najčešće se za Hero image bira slika srećne osobe koja uživa u proizvodu ili usluzi koji se na stranici promoviše.
Reklama je obećanje sreće. Bar ona dobra. Zato nije neobično da je izbor ovakvih fotografija najčešća praksa.
A baš zbog toga što je reč o oveštaloj praksi dovodite se u opasnost da vaša glavna fotografija bude kliše, nešto eć viđena na mnogo drugih sajtova. Zbog toga, uložite dodatni napor i još par dolara, jer ne želite da isto nasmejano lice koje birate za svoj skupi softver bude isto ono koje već mesecima stoji na sajtu za online klađenje.
Trik: osim nasmejanog lica, Hero image obično sadrži i neki tekst koji želite da posetioci pročitaju. Birajte slike gde nasmejana lica gledaju u taj tekst, a ne u objektiv fotoaparata. Višestruko ćete povećati šansu da ga posetioci pročitaju.
Naravno, happy face je samo jdno od mogućh rešenja. Radite A/B/C testove i dođite do zaključka da li možda do više konverzija dovodi slika proizvoda, korak-po-korak uputstvo, ili možda video. Svaki proizvod ispisuje svoja pravila i zato je ova igra tako interesantna.
Forma? Što manje polja za popunjavanje
Priča online marketinga je priča o efikasnosti i brzini. To je istovremeno i priča o nedostatku pažnje i probirljivosti posetilaca vaših stranica.
Staro pravilo glasi da treba da smanjite broj neophodnih koraka uvek kada vam se za to pruža prilika. Svaki suvišan korak dovodi do smanjenja verovatnoće da do konverziije dođe.
Isto važi i za forme koje su poslednji korak u realizaciji vašeg cilja.
Možda deluje da je neko ko do forme stigne i pokaže želju da je popuni već “kupljen”. Ali, gledajte na to kao na presudni trenutak u sklapanju dogovora. Prodali ste priču klijentu da ste najmodernija kompanija koja ide korak ispred vremena i pruža samo najbolje usluge a onda, kada dođe trenutak da potpiše ugovor, ponudite mu gomilu dosadnih papira i hemijsku olovku koja se ispisala.
Smanjite broj polja u sign-up formama na landing stranicama, zadržite samo ona bez kojih se ne može. Za sve drugo do čega vam je stalo da znate, pitajte kasnije.
Poklon link: http://www.konverzija.org/.