Kako je tehnologija promenila ugostiteljstvo

Gde god se, u današnje vreme pokušamo da sakrijemo, ne možemo da pobegnemo od tehnologije. I sama pomisao na to da ponekad poželimo da pobegnemo od tehnike, tehnologije i tekovina moderne civilizacije, govori da smo se nehotice obreli u svetu budućnosti, a da toga čak nismo još uvek svesni. Zbog toga neretko bežimo u prirodu, težeči apsolutnoj harmoniji, pa shvatimo da bez interneta, televizije, struje, makar tranzistora, ne možemo dugo da izdržimo. Iako to, tako zverski želimo. Tehnologija je postala sastavni deo nas, a polako se, gotovo neprimetno, ušunjala i na mesta na koja nikada nismo obraćali pažnju. Težeći da sebi olakšamo, tehnologiju smo uveli u svakodnevicu, pa se hteli mi to ili ne, uvukla i u pore ugostiteljstva. U eri tehnologije, brojni su načini da je iskoristimo u progresivnom smeru, i ugostiteljstvo učinimo pristupačnijim.

Narudžbine preko telefona

Koliko god zvučalo kao izuzetno prevaziđen način, ovaj momenat je dosta doprineo da se u danima kada smo gladni, a mrzi nas da posetimo kiosk ili zasučemo kuvarske rukave, opustimo i ne razmišljamo o spremanju hrane. Iako je ovo već “stara škola” ni danas ne jenjava interesovanje da se hrana naručuje. Pojedinačne narudžbine kod kuće, narudžbine za druženja kod kuće, ili porudžbine hrane na poslu, postale su nešto što je deo svakog dana. Raznosači pica, brze hrane, ali i kuvanih jela, iz velikih gradova preselili su se i mala mesta, pa je praksa dostavljanja hrane sve učestalija. Ovo je sigurno jedan od najefektnijih načina korišćenja tehnologije, iako sama tehnologija više i ne spada u tehnološke izume. Ipak, na ovaj način otvorila su se vrata da tehnologija uđe u ugostiteljstvo i tu tka svoj šarenolik goblen.

 

Sto za ekipu!

 

Petak je na izmaku, radni dan privodite kraju, ali niste stigli da odete do kafane i rezervišete dvanaest mesta za sebe, svojih troje prijatelja i devojaka im, i onog što će sigurno slučajno da bane. Pa da, živela tehnologija. Zahvaljući internetu, poslednje decenije stvari su mnogo lakše da ne ispadnete neodgovorni drug. Mnoge kafane u Beogradu, ali i šire Srbije nude besplatnu rezervaciju. Rezervacija kafana online putem je jedna od velikih prednosti interneta i tehnologije. Rezervacije, podrazumeva se, mogu da se vrše i putem telefona, ali je online način svakako brži i “bezbolniji”.

 

Prednosti društvenih mreža

 

Za razvoj ugostiteljstva i turizma je veoma važan aspekt i marketing, odnosno oglašavanje. Ona stara filozofija reklamiranja “od uva do uva” ponegde i upali, ali je sigurno mnogo funkcionalnija postala ona od “accounta do accounta”. Naime, Facebook, Twitter, pa i Instagram danas su izvrstan način da se za neki ugostiteljski objekat čuje. Razvoj IT sektora doprineo je tome da gotovo svaka ugostiteljska radnja može da na svojoj WEB strani predstavi šta to zaista nudi – od jelovnika, karte pića, do lokacije i dodatnih usluga.
Osim toga, društvene mreže nude mogućnost ocenjivanja ugostiteljskih obejekata, kao i razmena informacija i razvoj pozitivne konkurencije. Stoga, jedino ostaje da se i ugostitelji, ali i posetioci, zahvale internetu što postoji.

Podrzumeva se da pojedini ugostitelji, koji pokušavaju da svoj nedostatak kvaliteta zamaskiraju, u razmeni iskustava vide lošu stranu.

 

Nove metode za plaćanje

 

Lihvarski i zelenaški poslove ponekad se i danas, kao u stara vremena, odvijaju u kafani. Sprečavanje ovakvog načina opštenja među ljudima u mnogome suzbija pojava tehnologije. Dugovi, kamate, i naplate dugova, razume se, postoje i danas, ali je stepen rizika sveden na niži nivo. Ugostiteljski objekti retko dozvoljavaju piće “na crtu”, a sve se više pribegava i plaćanjem novcem sa računa i kartica.

Konobari, nadamo se, ne zameraju tehnologiji koja je uznapredovala, jer uvek se nađe i za neki bakšiš.

 

Kada govorimo o tehnologiji, način pripreme hrane, pića, pa i pružanja direktne usluge, u trećem milenijumu je zaista uznapredovao. Računi, knjigovodstvena dokumenta, kase, sve je postalo digitalizovano.  Na sreću, muzika na struju nije se svugde uplela, pa još uvek možemo uživati uz poneku numeru “na uvce”.

 

 

 

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *