5 koraka za pokretanje internet poslovanja

Zahvaljujući gotovo neograničenim mogućnostima koje pruža internet, danas svako može postati onlajn preduzetnik. Pokretanje biznisa preko interneta može da budejedan od najuzbudljivijih ali i najzahtevnijih poslova kojim se možete baviti. 

Brojne su prednosti pokretanja internet poslovanja, a jedna od glavnih je niska početna investicija. Mnogi digitalni startap poslovi ne zahtevaju nikakva ili simbolična početna ulaganja, što ih čini veoma privlačnim za početnike. 

Ipak, početnici često misle da je samo izrada sajtova i postavljanje proizvoda na njima dovoljno za pokretanje biznisa. Ali ono što je zapravo najvažnije je da budete uporni, odaberete pravu nišu i puno radite na marketnigu. Međutim, i pored toga put do uspeha nije zagarantovan. Pa kako biste bili bliži ostvarenju cilja i uspešno započeli i vodili svoj onlajn biznis predlažemo vam nekoliko koraka koji vam u tome mogu pomoći.

#1 Istražite nišu, analizirajte konkurenciju i definišitr šta klijenti žele

Kako biste uspešno otpočeli i izgradili svoj onlajn biznis, osim ideje, potrebno vam je i određeno znanje iz industrije u kojoj ćete raditi. Ono prvenstveno proističe iz analize i istraživanja. Duboka analiza tržišta daće vam odgovor na pitanje koje su oblast i proizvodi trenutno traženi od strane korisnika. Na taj način dobićete pomoć u odabiru prave niše i vrste onlajn poslovanja, bilo da su u pitanju e-trgovina, digitalni proizvodi, marketing, konsalting ili frilensing.

Obratite pažnju na svoje konkurente u datoj grani industrije i razmotrite njihove prednosti i posebno slabosti kako biste mogli da brže razvijete i poboljšate svoje poslovanje. Takođe, obavezno ispitajte svoju ciljanu publiku i prikupite informacije o njihovim potrebama kako biste krenuli da kreirate proizvod koji će im savršeno odgovarati.

#2 Napravite svoju web lokaciju

Preko aplikacije ili web prezentacije vašeg brenda potencijalni klijenti će steći prvi utisak o vama i vašem poslovanju i odlučiti da li će vam dati svoje poverenje. Postoji nekoliko smernica koje treba pratiti prilikom dizajniranja web sajta. Ukoliko niste vešti i nemate prethodnog iskustva u kreiranju internet stranica, dobro bi bilo da angažujete ljude čiji je posao izrada web sajtova. Oni će na osnovu vaših potreba i svog znanja i iskustva znati da naprave sajt koji će biti dopadljiv kupcima na mreži.

Ono što je bitno je da dizajn sajta mora biti orijentisan ka brendu koji želite da razvijete. Neka paleta boja na sajtu bude u skladu sa logom vaše firme. Takođe, razvijte dizajn koji je pristupačan i optimizovan kako za laptop i desktop računare, tako i za mobilne uređaje, jer sve više ljudi koristi pametne telefone kada traži proizvode ili usluge na internetu. Ne zaboravite i da maksimalno pojednostavite proces kupovine, ali i da u tom trenutku izvučete informacije od kupaca koje vam mogu pomoći da unapredite vaše poslovanje.

#3 Budite uvek na oku klijentu

Gradeći svoje onlajn poslovanje morate razumeti da brend proizvoda i web sajt nisu dovoljni kako biste uspeli, odnosno bili primećeni na mreži. Na tržištu i u niši u kojoj poslujete zastupljeno je puno firmi koje su već razradile posao i sa kojima se morate takmičiti kako biste pridobili klijente. Zato je od velike važnosti da imate dobru marketing strategiju i da kombinujete više modela oglašavanja.

Facebook, Twitter ali i druge društvene mreže i mediji su nezaobilazna mesta da promovišete vaše poslovanje. Oglašavanje na njima je u najvećem broru slučajeva potpuno besplatno, ali i tada je potrebno pametno i pravilno se oglašavati ako želite da postignete pun marketinški efekat. Takođe, ne zaboravite i e-mail marketing, kao i marketing sadržajem koji vam u mnogome mogu pomoći da budete vidljivi za potencijalne klijente. 

#4 Izgradite reputaciju stručnjaka za svoju nišu

Činjenica je da ljudi veruju brendovima sa dokazanom reputacijom, tako da podizanje svesti o vašoj stručnosti na polju na kome poslujete podići će i vaš brend u očima klijenata. Kako biste u očima potencijalnih kupaca bili stručni možete davati besplatne savete i postavljati stručni sadržaj na teme koje su vezane za proizvode i usluge koje želite da prodate. Drugim rečima, sadržaj koji postavljate na vašem web sajtu mora biti koristan ciljanoj publici.

Takođe ne zaboravite da date dobru korisničku podršku vašim klijentima. Velika je verovatnoća da će prilikom procesa kupovine imati više pitanja za vas, pa čak i u nekim slučajevima kada je u pitanju rekalmacija. Da bi i dalje verovali u vas i bili vam odani klijenti, obezbedite im korisniku podršku koja će uvek biti dostupna za sve posetioce, i putem koje će u najkraćem mogućem roku dobiti odgovore na svoja pitanja. 

#5 Ohrabrite potrošače da kupuju

Angažovanje potrošača, a posebno novih je težak posao, mada i stare nije lako zadržati. Zato je od velike važnosti da motivišete kupce da iznova kupuju u vašoj prodavnici. Potrudite se da kupcima koji su već nešto pazarili od vas ponudite nove ili slične proizvode nakon što naprave prvu kupovinu. Kreirajte (neka za vas to urade stručnjaci) napredne algoritme koji će automatski klijentima nuditi nove proizvode. 

Takođe, bilo bi dobro da pokrenete sistem nagrađivanja za kupce koji puno troše kod vas. Popusti, nagradni bonusi pa čak i nagradne igre mogu biti dobar način da ohrabrite vaše verne klijente na novu kupovinu. 

Izgradnja uspešnog poslovanja na mreži dakle zahteva dosta pripreme i rada, ali su rezultati koje možete ostvariti vredni toga da pokušate. Nemojte se odmah obeshrabriti ako u prvim nedeljama ili mesecima nemate očekivani promet. Budite uporni, radite puno i pokušajte da pronađete greške i ispravite ih ako ih ima. Moderno tržište je široko otvoreno za različite poslovne ideje na internetu. Zato ne oklevajte puno već prionite na posao i pokažite se kao uspešan onlajn preduzetnik.